Ladda ner
Mantecs process består av tre olika delar: analys, implementering och uppföljning. Analys är den diagnostiska delen av processen där förbättringspotentialen bedöms. Efter analysen följer genomförandefasen, som syftar till att uppnå mätbara resultat. Den tredje och sista fasen är uppföljning som säkerställer att de uppnådda förbättringarna bibehålls.
Mantecs ser över helheten utifrån tre olika aspekter: 1. Värdeskapande 2. Resultatuppföljning 3. Ledningsförmåga. Dessa tre delar ligger sedan till grund för ett kontinuerligt förbättringsarbete, vilket är vad ständig förändring handlar om.
Att effektivisera organisationer och processer, införa eller förbättra resultatuppföljningsmetoder och underlätta beteendemässig utveckling är Mantecs tre huvudkompetenser.
Ett Mantec-program fokuserar på kontroll vid tidpunkten för genomförande, eftersom 80–90 % av alla kostnader uppkommer på de lägsta nivåerna. Mantecs metod bygger på förändringsledning och kommunikation på alla nivåer i organisationen, både nedifrån och upp och uppifrån och ned.
Vädursgatan 6
412 50 Gothenburg
+46 31 722 69 90
mantec@mantec.eu